ödsligt!

Det har varit ödsligt här på min läckra blogg ett tag, men nu har jag dragit upp arslet ur hålet och kommit igång igen. Det är liksom full fart här hemma kan man säga, så jag hinner knappt andas ibland.

Det känns som om det har hänt mycket för mig den senaste tiden, men när jag tänker tillbaka för att försöa samla ihop allt så kan jag inte komma på vad jag gjort... Minnesförlust eller helt enkelt bara en typisk tvåbarns morsa??

Båda mina ungar växer så det knakar. Freja har redan hunnit bli fem månader. Hon sover fortfarande oförskämt bra om nätterna. Hon kan nu vända på sig helt och hållet och nästan sitta helt själv. Hon är en väldig glad och pratig skit som sällan skriker eller är sur. Hon har börjat med smakportioner och ÄLSKAR gröt och fruktpuré. De olika matpuréerna hon hittills testat är smask det också tycker hon. Förutom majs och potatis. Där knep hon ihop och skrek.
Embla, min stora älskling har blivit så enormt stor. Jag förvånas varje dag. Hon pratar, diskuterar, busar, skrattar, skämtar, luras... Helt enkelt underbar! Jag är så otroligt lyckligt lottad!

När det gäller gubben och hans Tysklandsresor så har det blivit lite för mycket sånt den sista tiden. Men jag tycker nästan att det är tur att den där vulkanen på Island fick utbrott. För annars skulle han ha åkt till Tyskland idag igen. Däremot hoppas jag att det ska gå och flyga om två veckor. För då ska hela våran lilla familj ta en tripp till Tyskland för semester och jobb(för gubben).

Här hemma är det massa fix och vårstädning av balkongen som står på schemat. Mycket att fixa! Men kul. Nu ska jag sätta igång.

Nyp på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0