aus, bei, mit, nach, seit, von, zu!

Imorn kommer jag äntligen få använding av mina få ihågkommande kunskaper i Tyska. Jag kan rabbla den här ramsan, och vet att det är prepositioner som styr något. Men vad? Jag ska iallafall gå runt i Köln och rabbla "aus, bei, mit, nach, zeit, von, zu". Min tysklärare som jag hade på högstadiet kan vara så stolt över mig! Jag kan också säga "Eine grosse bier bitte" och "ich bin müde". Jag kommer klara mig skitbra i Tyskland!

Så idag är det packning som står på listan. Hela dagen! Och så ska jag raka benen. Superimportant! Fullt upp idag kan man säga.

Just nu är jag HELT ENSAM HEMMA!!!! Så skönt! Embla är på dagis och gubben tog lillskiten med sig till stan för att växla lite pengar. Jag har hela huset för mig själv. Gissa vad jag gör då? Jo, jag lyssnar på hårdrock på högsta volym och kan bajsa med öppen dörr. Det går så mycket lättare att bajsa med hårdrock som hjälp!

Nej nu måste jag kila och raka benen. Tänkte ha dett fixat tills gubben kommer hem så vi kan börja ta tag i packandet på riktigt!

Nyp!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0