Början på ny vecka

Idag har vi varit ute hela dagen. Innan frukost sprang gubben och ungarna ner till bageriet och köpte med färskt bröd medan jag tog en dusch. Och efter frukost och ihoppackande så tog vi oss iväg till stadsparken här i Jülich. Och jag kan ju säga att Uppsalas stadspark inte är någonting att jämföra med den här. De spelar inte ens i samma liga! Så enormt stor med flera skitroliga och stora lekparker med blandannat klätternät, enorma rutchkanor, klätterväggar mm... och litet zoo och en gammal borgsruin med spännande gångar. Vilket underbart ställe det var! Vi var i parken hela dagen tills det var dags för gubben att sticka till jobbet vid tre och då begav vi oss tjejer hem. Vi  har äntligen fått extranyckel!

Och för alla er som känner mig väl och ett att jag har ett djävulskt dåligt lokalsinne, så kan jag tala om att nii nu an vara stolta. För jag hittade helt själv från stadsparken och hem till lägenheten. Och det tar ändå tjugo minuter att gå. Visserligen en ganska enkel väg, men jag kan krångla till det enklaste nör det gäller att hitta. Men hem kom vi. Duktiga jag! Väl hemma i lägenheten har vi tjejer varit ganska trötta. Freja har haft lite småproblem med tanden som kommer upp. Men nu ligger båda ungarna i sina sängar och jag ska ta och kika film och äta något.

Hörs imorn!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0