Burgfest!!

Idag har vi ett härligt väder. Inte så varmt kanske men sol. Perfekt väder för lite utflykt!

Igår och i förrgår var vi här i Jülich och gick runt och spanade i affärer och lekparker. Vi hittade det underbaraste glassparadiset! Embla fick en glass som var formad som Pinoccio och gubben och jag delade på ett stort, högt glas med något skitgott. Det var grädde, deras egengjorda glass, kolasås, nötsås och olika tobleronebitar. Så jäkla mums!!! Hoppas vi hinner dit en gång till innan vi far hem!

Igår var vi in på ett köpcentrum de har här i Jülich. Och där hittade jag grejer som är som gjorda för mig. Olika grejer i märket "Dark dudes". Jag ville köpa allt! Men var tvungen att lägga band på mig. det blev iallafall en handväska och en liten mobil"strumpa". Snygga stuff!

Här har vi två ungar som är snoriga. Emblas har släppt lite och hon är nästan bra. Men Freja har gått och blivit snorig nu. Och det tyker hon är jobbigt. Stackarn! Jobbigast är det när hon ska sova.

Idag har vi tänkt ta oss väg till den underbara stadsparken här i Jülich. Och busa av oss lite i deras skitroliga lekparker och titta på djuren. Med oss har vi lite käk, så vi kan vara där några timmar.

Föresten, imorn ska vi på något som jag har sett fram emot ända sedan jag såg reklam om det första dagen vi var här. Vi ska på "Burgfest" (dvs. borgfest) i "Schloss Burgau". Se bilder här: http://www.schloss-burgau-events.de/0000/Bilder.htm

Nu ska vi ta och fixa ihop oss och sedan dra oss till stadsparken.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0