Hälsningar från ett härligt Tyskland

Pju, vilken dag det har varit. Den började alldeles för jäkla tidigt. Klockan fem. Flygresan gick jätte bra, båda ungarna var så duktiga! Embla tyckte att det var jätte spännande. Flygningen gick fort. Efter bara en timme var vi framme. När vi till slut fått packningen och tog oss mot det första av fyra tåg så förklarade jag för Embla att här i Tyskland är det ingen som förstår oss när vi pratar svenska. Så vi kan säga "bajs" och "prutt" hur mycket som hellst.

I Köln käkade vi lunch vid stationen mellan tågbytena. Så enormt mycket att välja på. Ångest! Många små ställen med olika käk. Till slut bestämde vi oss för att klämma i oss nudelwok. Djävulskt gott. Jag såg massa tyskar som gick runt och tuggade på enorma kringlor. En sån ska jag med ha innan vi åker tillbaka till sverige.

Embla har varit enormt duktig idag. det har blivit mycket resande och jobbigt. Men hon har varit så duktig, även om hon var less på slutet och även om hon slumrade till ett par gånger på tågen. Men det är ju inte så konstigt. Väl framme i härliga Jülich så blev Embla glad och tyckte det var så skönt att äntligen vara framme. Och vilken härlig stad! Här skulle jag kunna bo! Så mysigt.

Boendet då? Vi hade ingen aning om hur det skulle vara, men tusan vilken bra lägenhet vi fick. Om än dyrare än vad vi fått veta. Men en jäkligt bra lägenhet. Rymlig och bra!

Vi har varit ut och gått runt lite i centrum och så var vi och handlade lite käk och frukost. Jag tror jag har blivit kär! I Jülich. Så grönt och fint och fina hus. Mysigt centrum och många fina små butiker. Mellan centrum och där vi bor så går vi genom en borgsruin. Och det gillas av Embla kan jag lova! Och där är det enormt vackert!

Nu sover båda ungarna och vi ska snart gå och sova vi med. så trötta!
Imorn blir det tripp till Köln med besök på bland annat chokladmuseét och runt i stan. Spännande! Vi behöver vila upp oss inför det.

Nyp på er och så hörs vi igen imorn!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0