The propp has walked!

Nu är proppen fixad och kylen påfylld efter gårdagens "gådda" propp. Gubben gick ner och sa till i receptionen. Jag tyckte att han skulle säga "the propp has walked" men han var tråkig och sa något annat. Vi fick den iallafall fixad. Idag är det en mysdag vi har. Eftersom vi åkt iväg och turistat de flesta dagar vi varit här så har vi en skön dag i lägenheten med lite promenad för handling och snart lite utflykt till riddarborgen med fika och lek. Kanske en liten snabbis in till centrum för att kika lite i affärerna där.

Något jag verkligen undrar är om tyskarna inte storhandlar? Är det bara vi svenskar som gör sånt? För i varje affär vi varit in på här, så finns det i princip ingen ipackningsdel i slutet av kassorna och tyskarna handlar bara lite. Varje gång vi handlar så handlar vi mer än alla andra och ändå "storhandlar" vi inte i våra mått mätt. Vi har iallafall testat olika affärer idag hittade vi vår nya favorit. "Penny markt". Bra och större ställe än vi tidigare handlat i. Innan har vi testat "Kaisers" och "Netto". den sistnämnda var bajsdålig!

Appropå affäer och sånt så har jag hittat min favorityoughurt. En bägare, "Piratyoughurt" med vaniljyoughurt med svartglittriga, runda chokladpuffar. Shitpomfritt så goda! Jag ska smuggla med några sånna hem tror jag.

Nu till något mer naket. Mina tuttar mår inte så bra. Det är nog dags att sluta amma. Jag vet inte vad Freja gör, men jag tror att det är att hon sliter lite när hon käkar, men mina tuttvårtor är iallafall såriga och inte alls trevliga. Hon verkar lite frustrerad när hon ska amma nu också. Hon får mer och mer bebiskäk om dagarna, så med det kan jag ju varva in lite modersmjälkersättning istället för tuttmat. Men det känns lite jobbigt. Tråkigt att ta avsked av tuttmaten. Mest för min del tror jag. Freja verkar mer sugen på käk än mina underbara bomber.

Nog snackat. Nu ska vi strax ut...

Nyp!

Kommentarer
Postat av: Linda

om du smugglar med några, får jag smaka?



Kram!

2010-05-13 @ 22:57:56
Postat av: Sandra

Du kan absolut få smaka av mitt smuggelgods, om jag får med mig några hem! Kram på dig

2010-05-14 @ 11:55:18
URL: http://sandragullstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0